Quick jump to page content
  • Main Navigation
  • Main Content
  • Sidebar
  • Register
  • Login

PENDIPA Journal of Science Education

  • Home
  • Current
  • Archives
  • About
    • About Journal
    • Submissions
    • Editorial Team
    • Privacy Statement
    • Contact
Header Logo

About Journal

PENDIPA: Jurnal Pendidikan Sains - Universitas Bengkulu or PENDIPA Journal of Science Education is a peer-reviewed, open-access journal covering all aspect of science and science education. PENDIPA journal welcomes the submission of scientific articles related to mathematics, physics, chemistry, biology, natural sciences and its implementation in a school, higher education and other educational institution.

Search

Advanced filters

Search Results

Pengembangan E-modul Berbasis Flip Pdf Professional Tema Global Warming Sebagai Sumber Belajar Mandiri Siswa Kelas VII

10.33369/pendipa.6.2.338-345
338-345 Eha Lestari, Lukman Nulhakim, Dwi Indah Suryani
PDF
Read Statistic: 1336

Implementasi E-Modul Mitigasi Bencana Banjir untuk Meningkatkan Literasi Lingkungan Siswa

10.33369/pendipa.8.1.97-102
97-102 Elda Handayani Elda, Afrizal Mayub, M. Sutarno
PDF
Read Statistic: 360

Pengembangan E-Modul Pelestarian Lingkungan Berbasis Problem Based Learning (PBL) Untuk Meningkatkan Kemampuan Berpikir Kritis Siswa SMP

10.33369/pendipa.6.2.415-421
415-421 Nia Nia, Suroso Mukti Leksono, Adi Nestiadi
PDF
Read Statistic: 2785

Pengembangan E-Modul Sintesis MOFs Sebagai Adsorben Zat Warna Berbasis Problem Based Learning Untuk Meningkatkan Literasi Sains

10.33369/pendipa.8.1.108-113
108-113 Septika Amalia Umaro, Sura Menda Ginting, M. Lutfi Firdaus
PDF
Read Statistic: 178

Pengembangan E-Modul IPA Berbasis Science Process Skills dengan Tema Transportasi si-Hijau untuk Melatih Keterampilan Komunikasi Sains Siswa SMP Kelas VIII

10.33369/pendipa.6.2.322-330
322-330 Lilis Suryani, Siti Romlah Noer Hodijah, Annisa Novianti Taufik
PDF
Read Statistic: 1080

Pengembangan E-Modul IPA Berbasis Google Slide Dengan Tema Global Warming Untuk Menumbuhkan Minat Belajar Siswa

10.33369/pendipa.7.3.416-422
416-422 Ami Amimah, Suroso Mukti Leksono, Annisa Novianti Taufik
PDF
Read Statistic: 268

Pengaruh Penerapan Technological Knowledge melalui E-modul “Sistem Koordinasi” terhadap Hasil Belajar Kognitif Tingkat Tinggi dan Kemampuan Berkolaborasi Siswa

10.33369/pendipa.9.1.189-196
189-196 Nadia Syafitri, Masitah, Akhmad, Elsje Theodora Maasawet, Ruqoyyah Nasution
PDF
Read Statistic: 7

Pengembangan E-Modul IPA Berbasis Adobe Flash Pada Tema Makananku Kesehatanku Untuk Kelas VIII SMP

10.33369/pendipa.6.1.143-150
143-150 Ayunda Putri, Sjaifuddin Sjaifuddin, Liska Berlian
PDF
Read Statistic: 390

Development of E-Modules Based on Guided Inquiry to Train Students' Critical Thinking Skills on Reaction Rate Material

10.33369/pendipa.7.2.327-335
327-335 Salsabila Rachmasari Putri Putri, Sukarmin
PDF
Read Statistic: 458

Pengembangan E-Modul Interaktif Berbasis Case Study Pada Materi Sistem Sirkulasi Darah Untuk Siswa Kelas XI SMA

10.33369/pendipa.8.3.440-448
440-448 Adela Eka Septia, Afreni Hamidah, Ali Sadikin
PDF
Read Statistic: 182

Pengembangan E-modul Berbasis Literasi Sains Tema Ayo Siaga Bencana untuk Melatih Kemandirian Belajar Siswa SMP

10.33369/pendipa.6.3.754-763
754-763 Hilda Kristina, Mudmainah Vitasari, Annisa Novianti Taufik
PDF
Read Statistic: 1251

Pengaruh Penggunaan E-Modul Berbasis Masalah Terhadap Hasil Belajar Biologi Kelas XI SMAN 3 Pematangsiantar

-

10.33369/pendipa.8.2.239-242
239-242 Winarto Silaban, Gunaria Siagian
PDF
Read Statistic: 167

Pengembangan E-Modul berbasis Pola Argumentasi Toulmin untuk Meningkatkan Argumentasi Siswa pada Materi Asam Basa

10.33369/pendipa.6.2.410-414
410-414 Rahmah Widiastiningsih, Asrial Asrial, Muhammad Haris Effendi-Hasibuan
PDF
Read Statistic: 1055

Pengembangan e-modul pembelajaran IPA berorientasi etnosains alat musik pada materi gelombang bunyi untuk meningkatkan kemampuan berpikir kritis peserta didik

10.33369/pendipa.8.2.300-306
300-306 Dara Riska, Afrizal Mayub, Bhakti Karyadi
PDF
Read Statistic: 405
1 - 14 of 14 items

make_submission

SidebarMenu

 Guide for Authors

 Focus and Scope

 Editorial Team

 Reviewers

 Peer Reviewer Process

 Editorial Policies

 Publication Ethics

 Open Access Policy

 Statement of Originality

 Plagiarisme and Retraction

 Journal Contact

 Visitor Statistic

 Author Fees

EditorialTeam

Meet Our Editorial Team

M. Lutfi Firdaus
Editor-In-Chief
University of Bengkulu, Indonesia
6rtZ49cAAAAJ
Dr. Euis Nursa'adah
Managing Editor
University of Bengkulu, Indonesia
3dNwwz8AAAAJ
Dr. Abdul Gani
Editor
Science Education, Syiah Kuala University
d39x2JsAAAAJ
Read More
 

Template

Article Template

Visitor

Visitor

IndexedBy

Information

  • For Readers
  • For Authors
  • For Librarians
Keywords

PPII

Supported by:
Perkumpulan Pendidik IPA Indonesia

PENDIPA Journal of Science Education

 Address

Jl. WR Supratman, Bengkulu 38371, Indonesia Program
Pascasarjana S2 Pendidikan IPA, FKIP

  Contact Info

Phone: (+62) 822-1721-6770
Email: lutfi@unib.ac.id
Ver 1.4 : openjournaltheme.com Themes by Openjournaltheme.com